Anticronică de film – Fast and Furious 8

The Fate of the Furious_Poster Pe cuvând că n-o ard elitist, dar filmul ăsta despre care scriu azi, Fast and Furious 8 (sau The Fate of the Furious), nu e printre filmele pe care ardeam de nerăbdare să le văd. Am acceptat, totuși, invitația celor de la Cinema City în amintirea momentelor în care am jucat „Need For Speed – Underground” (ocazie cu care am spart patru tastaturi și am inventat noi înjurături, pe care mai apoi n-am fost capabilă să le reproduc pentru că nu mi le mai aminteam) și distrugeam mașini cu rapiditatea cu care clipesc.

La capitolul distrugere de mașini, filmul stă exemplar. O fi fost multă post-procesare la mijloc, dar și 10% dintre toate mașinile care se distrug ar fi potolit foamea mondială măcar vreo câteva luni. Dar nu vorbim despre asta, avem nevoie de divertisment în viață, iar acest „Furios și iute” îl oferă din plin.

Am râs mult, și asta nu pentru că sunt prea multe glume bune, ci chiar din contră. Atâtea glume de autobază n-am mai văzut de mult, dar să zicem că trio-ul mușchiulos format din Dwayne Johnson, Vin Diesel și Jason Statham a mai atenuat din șoc. Aveam eu o vorbă la un moment dat, că oameni suntem și noi (mai ales femei): nu contează ce joacă Statham ăsta, are o ținută impecabilă și cară pumni oricui cu o eleganță de invidiat, deci actoria contează mai puțin.

Pentru că tot am ajuns la actorie, am avut, totuși, parte de ea prin Charlize Theron (e hipnotizantă femeia asta, nu știu să fi jucat prost vreodată și, după părerea mea, chiar salvează filmul) și scurta apariție a lui Helen Mirren. Altfel, acțiune complet previzibilă, câteva momente emoționante de Hollywood și un final care bucură fanii Fast&Furious care-i simt lipsa lui Paul Walker.

E un film perfect de duminică după-amiaza, de mers cu prietenii ăia buni cu care poți râde mult și bine. Eu așa am făcut și a fost bine de tot. Iar experiența IMAX e foarte faină, mă gândesc cum ar fi să văd un film de artă al cărui imagine ar fi minunată redată pe așa un ecran.

Trailer mai jos, pe site-ul Cinema City puteți vedea când e programat.