Bucovina, frumoasa mai esti!

De dimineata am stiut ca azi va fi o zi a copilariei, de cand am dansat sincron cu Hoinaru, in parcarea hotelului, pe o melodie 3trei Sud Est. Insa, daca stau sa ma gandesc, cam toate zilele astea sunt o excursie ca in generala sau in liceu, in care avem profesori care sa ne opreasca din a face o gramada de tampenii. Noroc ca “profesorii” grupului nostru (adica Bobby si Ana) nu sunt atat de stricti si ne lasa sa ne traim momentele, bucurandu-se alaturi de noi de tot ceea ce vedem si simtim.

Cu dansul am continuat vreo jumatate de ora mai tarziu cand, opriti la o trecere la nivel cu calea ferata, Doru si cu mine ne-am dat jos din masini si am inceput sa dansam in mijlocul drumului, acompaniati de Sinatra si de claxoanele soferilor care ne vedeau valsand si invartindu-ne, ca doi balerini desavarsiti :)

Momentul special al zilei de azi a fost ora de istorie si credinta predata de Maica Tatiana de la manastirea Moldovita. Ne-a povestit despre Petru Rares, credinta pe care o purtam in suflete, toleranta si iubire. Ne-a facut pe toti sa ne gandim la dezamagirile noastre si la felul in care putem sa iertam. Ne-a spus povestile picturilor de pe peretii interiori si exteriori ai manastirii si ne-a incurajat sa ne pastram credinta chiar daca nu suntem niste oameni religiosi. A fost cea mai emotionanta experienta pe care am trait-o intr-un loc de felul asta (manastire, biserica, capela etc) si cred ca imi va ramane pentru mult timp in minte. Pentru ca “daca distrugen credinta, distrugem cultura. Iar cultura inseamna identitatea noastra, ca popor”.

Am vazut, din nou, toate manastirile fortificate, Moldovita, Sucevita si Putna. Sunt o minune, iar linistea din interiorul zidurilor iti pune un zambet seren pe fata. Am avut soare, drumuri line si colegi de drum de exceptie. Am fost sa inaltam un zmeu din varful unui deal (colegul Augustin are acest hobby si a stiut sa recunoasca un vant bun, de dupa-amiaza), am incondeiat oua si apoi am trecut cu Dusterele prin albia unui rau (ca asa e Doru, cum vede un rau, un drumeag, un drum de off-road, il ard cauciucurile) si am ras asa cum n-am mai ras de mult.

Bucovina e frumoasa si cruda, neatinsa. E un loc care respira istorie si bun simt si harnicie. Am vazut aici casute mici si aranjate, asa cum n-am vazut nicaieri in tara. Am vazut oameni muncind si bucurandu-se de oaspeti. Am vazut cai alergand liber si am simtit mirosul ierbii proaspete, aerul curat si tare, de munte, purificator. Am stat pe iarba cu ochii la cerul albastru si m-am bucurat de fiecare raza de soare care m-a mangaiat.

Iar acum, seara, cei de la Hotel Best Western Bucovina au pregatit o surpriza oaspetilor lor: un cor de copii au venit cu lumanari si ne-au cantat ceva atat de emotionant incat cu greu mi-am putut stapani lacrimile. Si emotiile astea o sa fie tot mai mari pe masura ce se apropie sarbatoarea Invierii Domnului, iar eu simt ca anul asta va fi ceva cu totul si cu totul special.

Aveti poze pe Facebook si pe Picasa.

Redescopera Romania 2011 este un proiect Petrom, impreuna cu BCR,DaciaRomtelecomParalela 45si Muzeul National al Taranului Roman.