Concediu la croati

Nu ma pricep sa fac review-uri de concedii, cred ca fiecare experienta de felul asta ar trebui sa ramana foarte personala. Ca degeaba va povestesc eu cat de misto a fost, ca poate voi nu veti face la fel ca mine daca veti ajunge prin locurile prin care m-am plimbat eu. Ce pot sa fac, insa, e sa dau cateva sugestii, poate-poate se intampla sa ajungeti vreodata prin Rovinj, Croatia.

Drumul pana acolo e destul de lung, insa noi avem noroc ca locuim in Timisoara. Pana la granita cu Ungaria am avut doar 80 de kilometri pe un drum ca in palma, iar dupa granita, la Mako, ne-am urcat pe autostrada si dusi am fost. Pana cu 50 de kilometri inainte de Rovinj, am trecut de pe o autostrada pe alta. 10 ore in total, cu tot cu opriri. Atentie, insa, sa aveti bani pregatiti cand intrati la croati (kune, daca se poate, desi accepta si euro): autostrazile se platesc, iar preturile nu sunt chiar foarte mici. Am trecut prin 3 puncte si am platit in jur de 22 de euro. Merita sa dai banii astia, ca se ajunge foarte repede dintr-o parte in alta a tarii, mai ales vara, cand drumurile sunt sugrumate de turisti.

Cazarea. In Rovinj nu prea exista hoteluri (asa cum le stim noi). Sunt, totusi, foarte multe vile cu camere de inchiriat, apartamente pentru 2-3 familii, mari, cu bucatarii utilate complet. Preturile sunt destul de mici, noi am inchiriat un apartament si o camera separata, 5 nopti, 725 de euro. O vila frumoasa, langa plaja, cu niste proprietari foarte de treaba, care s-au straduit sa ne faca sederea cat mai placuta. Si au reusit. N-am facut fotografii vilei, m-am multumit sa pozez marea :)

Mancarea. Nu sunt eu cea mai potrivita persoana pentru a vorbi despre mancare, am incercat sa-mi pastrez regimul si sa nu exagerez. Am reusit, dar despre asta va povestesc alta data. Atat pe langa malul marii, pe langa vila in care am stat, cat si in oras, restaurantele sunt multe si cu oferte bogate. Am mancat tot felul de pesti, calamari, caracatite, scoici etc, iar preturile au variat intre 5 si 7 euro de persoana. Cateodata mai mult, daca vreunul din noi avea chef sa incerce mai multe feluri de mancare, mai exotice, mai..altfel. Atentie, insa, apa e foarte scumpa. Cea plata (care ajunge si la 2 euro/jumatate de litru), minerala nu au, dar compenseaza cu sifon. E ciudat, croatii stau foarte prost la capitolul asta, cu marea langa ei.

Activitati. Sunt multe de facut in Rovinj, pe langa stat la plaja. Pana si faptul ca au mai multe plaje, la care ajungi bantuind prin padure, face din statiunea asta un loc in care sa nu te plictisesti. Eu am inchiriat o bicicleta pentru 4 zile (am platit 200 de kune, aprox 120 de lei, deci 30 de lei/zi) si am plecat sa ma plimb. Am stat o zi in oras (care e superb, sunt o gramada de cladiri vechi, strazi inguste, muzee, au si o filarmonica in care sunt concerte aproape zilnic).

Daca nici plaja, nici plimbarea pe bicicleta nu va place, puteti sa mergeti la Venetia, cu un vas de croaziera. Sau, daca ati vazut Venetia, puteti sa faceti turul panoramic, varianta lunga sau scurta. Cea scurta inseamna 2 ore, cea lunga – aproape 8. Varianta lunga include in pret si bufet suedez, bauturi, baie in mare, vizitare de insule etc. Daca nici asta nu va place, atunci stati in vila si va uitati la tv. Preturile variaza intre 100 si 250 de kuna, deci ieftin ca braga.

Eu am ales bicicleta, am gasit niste plaje superbe, o biserica veche de cateva secole, un drum despre care am aflat mai tarziu ca e loc de antrenament pentru participantii la triathlon-ul Rovinj, o scoala de echitatie, orasul Rovinj pe care l-am batut la pas timp de cateva ore. Am un album pe Facebook, daca nu il puteti vedea va trebui sa va multumiti cu pozele de aici.

Concluzie. E frumos la croati, au o tara minunata. Dar, atunci cand am fost intrebata unde imi place mai mult sa calatoresc, tot Romania am raspuns. Mi-a fost dor de tara, de casa, de drumurile proaste, de aerul romanesc, de limba romana vorbita in benzianrii. O fi stupid, dar asta simt. Urmatorul concediu va fi in tara, asta e clar.