Din Romania – ziua 4

Emotii. Asta am simtit azi. Am fost prin locuri multe si frumoase, locuri in care am cate o mica istorie si la care, asa cum bine zice Ruxa, nu m-am uitat pe geam ci m-am uitat in mine.
Si pentru ca tot a lansat Cristina Bazavan cartea cu povesti de dragoste, azi o sa va povestesc cum am vazut eu o bucata de Romanie, cu tot cu povestile mele de iubire sau amintiri dragi.

De dimineata am plecat din Hunedoara, avand urmatorul traseu: Lainici – Valea Jiului – Tg. Jiu – Cheile Sohodolului – Rm. Valcea. De cand am auzit ca mergem la Chei, am zambit in mine, pentru ca aici am trait una dintre cele mai frumoase nopti din viata mea. Inarmati cu voie buna, am plecat la drum. De data asta, echipajul meu a fost Duster 1, impreuna cu Ruxa, Minxieee si Augustin, care a fost entertainerul perfect, chiar daca a fost ocupat 110% cu condusul masinii.

Drumul catre Manastirea Lainici a fost presarat cu povesti despre seara trecuta, cand Augustin a fost un adevarat stand-up comedian, si stiti ca sunt pretentioasa cand vine vorba de chestii de astea 😀 Desi, de la o vreme, uitandu-ma pe geam si vazand muntii, mi-am adus aminte de felul in care ma simteam cand plecam spre Santa (langa Paltinis, locul in care am crescut) si emotia care ma cuprindea la gandul ca o s-o vad pe bunica. Si sunt absolut convinsa ca i-am simtit mangaierea pe fata atunci cand m-am gandit la ea.

Apoi am intrat pe Valea Jiului si mi-am adus aminte de cel mai lung drum facut cu masina, pe traseul Sibiu-Bucuresti-Timisoara, intr-o singura zi, ca pasager, fara muzica si doar povestind cu un om pe care il cunosteam de doua luni. A fost cel mai frumos drum din viata mea si parca simt si acum emotiile care ma acaparasera pe atunci cu totul. Valea Jiului, cu muntii langa rau e mai mult decat spectaculoasa, iar podurile si tunelele facute in piatra ascund povesti ale unor oameni care si-au dat viata construindu-le.

Targu Jiu e un oras atat de mic si, totusi, plin de valoare, pentru ca are in sufletul lui operele lui Brancusi, la fel de incarcate de un amalgam de amintiri, emotii si liniste. Poarta Sarutului, Masa Tacerii si Coloana Infinitului sunt doar trei dintre cele mai frumoase monumente de arta ale lui Constantin Brancusi si azi m-am simtit mandra ca ma pot numi compatrioata lui, desi nu e o mare realizare de-a mea, ci doar o intamplare ca m-am nascut aici.

Cheile Sohodolului sunt splendide. Din nou, ca la Valea Cernei, n-am facut poze pentru ca trebuie sa vezi ca sa simti, e incredibila maiestuozitatea cu care te privesc muntii. Din nou mi-am adus aminte de una dintre cele mai frumoase nopti ale mele, venita dupa o zi in care condusesem Furia Rosie pe 40 de grade la umbra. Aveam un amic in Tg. Jiu care imi fusese colaborator si apoi mi-a devenit prieten, un om foarte fain si relaxat. In ziua respectiva ajunsesem pe la 6 si ceva in Tg. Jiu, iar el ma astepta sa ma duca la pensiunea la care imi rezervase camera. Cand am ajuns, m-a dus direct la un magazin si mi-a spus sa-mi cumpar un trening, de care vreau. Eu eram nelamurita si nu intelegeam ce vrea de la mine. Mi-a spus sa am incredere in el, mi-am cumparat treningul, apoi am plecat sa las masina. Am lasat masina la el acasa, am urcat in a lui si am plecat…direct la o cabana de pe Valea Sohodolului, intr-un loc fara semnal si, evident, fara urma de internet. Am facut gratare, am baut bere si am povestit pana tarziu in noapte, la foc, pentru ca nici curent nu era acolo. A fost divin, un moment in care am uitat de tot si de toate si n-am facut altceva decat sa ma bucur de liniste si de aer curat.

Casa lui Brancusi, transformata in muzeu, a fost un moment surprinzator: e atat de mica! Dar va las sa vedeti fotografiile, e un mic loc de paradis acolo.

Drumul spre Ramnicu Valcea a fost plin de alte amintiri, dar secretele sunt secrete, nu? Asa ca va invit la calatorie in Romania si in amintirile voastre. Si chiar mi-as dori sa imi povestiti locuri si amintiri care va leaga de ele, poate descoperim locuri pe care le stim si unii si ceilalti si impletim amintirile.

Mai multe poze, ca in fiecare zi, pe Facebook si Picasa.

Redescopera Romania 2011 este un proiect Petrom, impreuna cu BCRDacia,RomtelecomParalela 45si Muzeul National al Taranului Roman.