Din Romania – ziua 3

7.30 dimineata, deschid ochii si o raza de soare timida se strecoara printre perdelele de la camera. Simt cum buzele mele se ridica intr-un fel de zambet, in ciuda faptului ca eu dimineata sunt mai mult decat moroconoasa, de-a dreptul anti-sociala pana nu-mi beau cafeaua sau macar jumatate din ea.

Cobor la micul dejun si deja ma simt mai bine. In ciuda orei matinale, jumatate din colegii de drum sunt treji si ciripesc veseli despre obiectivele zilei de azi. Aflu ca urmeaza sa merg la bisericile de piatra (Prislop si Densus) si apoi la Sarmisegetuza Ulpia Traiana. Si, daca mai e vreme, sa mai vedem un conac parasit, Castelul Nopcsa pe numele lui.
Bineinteles, inainte de toate astea, baietii nostri vajnici au plecat sa spele mandretile de masini, care erau cam cenusii dupa drumurile de ieri printre noroaie si zapezi.

Trei Dustere au iesit din parcarea hotelului Krystal si au plecat in directia Prislop. Odata ajunsi acolo, am plecat la plimbare prin domeniul manastirii, foarte mare, lung, lat, asa ca n-am apucat sa vedem decat o parte din el. Doru, evident, a plecat sa pozeze niste pasari. Foarte interesant a fost ca, la intrarea in manastire, a trebuit sa ne punem niste fuste petrecute, altfel n-aveam ce cauta in incinta. Ne-am conformat si am purces la plimbat, vizitat si fotografiat. N-am putut intra in biserica, se facea curatenie generala (toate covoarele erau scoase si batute cu sarg de un baiat de la manastire) si am plecat pe jos inspre cimitirul in care sunt ingropati preoti calugari si maici. N-am mai ajuns la bisericile din grote, era destuld e greu de urcat cu gheata pe jos.

Oprirea urmatoare – Densus. Am ajuns la biserica de piatra foarte repede si Brylu mi-a soptit pe Twitter ca ar trebui sa merg in spatele bisericii si sa observ forma de randunica a acesteia. Recunosc, am fost putin sceptica, dar am fost si foarte surprinsa sa constat ca a avut dreptate. Mi-am pus un zambet larg pe buze, am facut niste poze si m-am asezat pe o banca, in fata bisericii, gandindu-ma cat e de usor sa obtii momente de fericire pura, facand exact ceea ce iti place si bucurandu-ti sufletul cu oameni veseli.

Am plecat mai departe spre ruinele Sarmisegetuza Ulpia Traiana, un loc pe care nu l-am mai vazut de pe vremea in care mergeam in taberele vacantei de vara din gimnaziu, pe care aproape intotdeauna le-am facut in mici statiuni din Tara Hategului. As putea sa spun ca si locul ala e aproape parasit. Nu e nimeni in coliba mica de lemn care, odata, servea drept loc de vanzare a biletelor, doua panouri vechi cu explicatii si..cam atat. Asta e tot. Mi-ar fi placut sa aud explicatiile unui ghid si sa aflu cu adevarat ce e cu ruinele alea sau macar o mica parte din povestea lor. Eh, oi citi pe net.

Masa de pranz am luat-o la una dintre cele mai frumoase si cochete pensiuni pe care le-am vazut in ultima vreme: Pensiunea Sarmis, din Sarmisegetuza. Mancare incredibil de buna, iar preturile au fost si mai incredibile: 8 lei o ciorba, vreo 20 de lei un felul doi cu tot cu salata. Unde mai pui ca am mancat cei mai buni papanasi mancati de mine vreodata, facuti cu gem de afine si cu o smantana de casa, delicioasa. De mers neaparat, daca va aflati prin zona.

Ultima oprire a zilei a fost la Castelul Nopcsa din Sacel, carei istorie va invit s-o cititi aici, e completa si foarte misto povestita. Eu stiu doar ca acum castelul e o ruina. A vost vandalizat, de-a dreptul, de catre locuitorii din Sacel, care au furat pana si cablurile din pereti. De la paznicul locului am aflat ca e posibil sa se investeasca niste fonduri europene in renovarea lui si eu sper din suflet sa se intample asa. E pacat sa se piarda in ruine ceva atat de frumos.

Momentul de offroad al zilei (pentru ca nu putea lipsi asa ceva), a fost trecerea unui rau, in coloana, cu Dusterele frumos aliniate. Si pe care se pare ca baietii le-au spalat degeaba de dimineata, pentru ca acum stau in parcare la fel de gri ca si aseara. Razvan de la Trafic Tube a filmat totul in slow motion, dar imaginile nu pot reda senzatiile nebune pe care le-am simtit toti cei care au fost in masini. Superb.

Si s-a mai incheiat o zi de plimbari. Suntem abia la mijloc, suntem obositi, dar fericiti. Ca, pe langa faptul ca redescoperim Romania, ajungem sa ne redescoperim si pe noi, sa ne testam limitele si sa functionam ca un grup si nu individual. Da, e frumos.

Poze, ca de obicei, pe Facebook si Picasa.

Redescopera Romania 2011 este un proiect Petrom, impreuna cu BCRDacia,RomtelecomParalela 45si Muzeul National al Taranului Roman.