Teatrul National Timisoara, problem?
|La finalul anului trecut, mai exact pe 28 decembrie am fost la premiera The Full Monty, un spectacol in regia si coregrafia lui Razvan Mazilu, despre care am scris aici. Repet, spectacolul a fost extraordinar si nu are legatura cu ceea ce voi scrie mai jos.
Cu vreo 2 saptamani inainte de spectacol, am rezervat biletele online: locuri bune, la balcon, sa putem vedea de sus. Jos, la VIP-uri, nu mai erau locuri. Am rugat-o pe Alexandra sa mearga sa le culeaga de la casieria TNT, le-a luat, am fost fericita si asteptam cu nerabdare ziua cea mare. Cu vreo saptamana inainte de premiera, am mai luat 2 bilete, in alta parte, cadou de Craciun unor prieteni care veneau de la Bucuresti, locuri in loja (ca m-am si mirat ca am gasit locuri acolo, dar de la casierie mi s-a explicat ca erau oameni care renuntasera la rezervari).
Vine si ziua cea mare, la ora 18.45 ne-am infiintat in fata Operei din Timisoara. Desi spectacolul era anuntat ca incepe la ora 19, abia atunci ne-au dat drumul in sala. Si ne mai miram ca oamenii intarzie la spectacole. Am ajuns la balconul 2, acolo unde aveam locuri si..ce sa vezi: pai nu vezi, ca n-ai cum, in fata noastra, fi in fata noastra, trona un ditai reflectorul necesar spectacolului si, pe langa el, domnul care il manipula. Deci nu vedeam nimic, dar nimic. Iata, mai jos, niste poze facute cu telefonul, pentru exemplificare:
Am facut poze fara blitz, nu-mi permiteam sa deranjez actorii. Dar da, fix asta vedeam eu (si fetele cu care am mers la spectacol), din locul in care ma aflam.
Poate ca am fi stat sa ne chinuim acolo, in locul in care eram, daca piesa se juca in primii 3 metri de scena, insa foarte multe replici s-au jucat in spate, scena a fost foarte adanca si noi n-am fi vazut nimic nici daca domnul cu reflectorul disparea ca prin minune. Am ochit niste locuri la balconul 3, iar ca sa ajungem acolo a trebuit sa iesim din Opera si sa intram pe alta parte, pentru acel balcon are acces separat. Si, uite asa, am mai pierdut 15 minute din spectacol.
Doamna care ne-a ghidat spre balconul 3 ne-a explicat ca nu s-a stiut unde vor sta reflectoarele, ca decorul e nush cum, ca numeni nu s-a uitat pe planul salii si cate si mai cate. Va spun sincer, chiar nu mi-a pasat, mi s-a parut ca TNT-ul si-a batut joc de banii mei. Iar eu cred ca noi am fost norocoase ca am luat decizia sa ne mutam, insa am vazut oameni care au plecat in mijlocul spectacolului, din aceeasi cauza: nu vedeau nimic din locurile in care au fost asezati. Pot sa jur ca acei oameni nu vor mai veni la teatru pentru o vreme.
Daca oamenii care se ocupa de planul salii la Teatrul National Timisoara nu vor fi mai atenti pe viitor, sa nu se mire ca oamenii nu mai vin la teatru. E exclusiv vina lor ca astfel de situatii se creeaza si e pacat, unele spectacole sunt mult prea frumoase ca sa iti lase asa un gust amar.
PS: Prietenii din Bucuresti pe care i-am invitat la teatru sunt Razvan Baciu si sotia lui. Care nu au putut vedea spectacolul si au plecat. Cititi aici mai multe.
Tweet
La noi macar se vedea ceva daca stateam in picioare. La voi a fost groaznic!
Bine, asta pana sa vina doamnele de la teatru sa ne inghesuie un pic.
Razvan, m-am enervat iar, in timp ce scriam. Imi cer inca o data scuze pentru situatia creata, mi-as fi dorit foarte tare sa plecati incantati de la spectacol.
“locuri bune, la balcon”
nu exista locuri bune la ultimul balcon. Balconul ala e pentru birjari. Pentru spectacolele de teatru nici n-ar trebui sa se vanda bilete acolo. N-au decat sa joace de mai multe ori spectacolele si/sau oamenii sa-si cumpere bilete (mai) din timp.
“incepe la ora 19, abia atunci ne-au dat drumul in sala”
intotdeauna semnul unei organizari de neam prost.
La balcon sunt locuri bune, in loja (nu pe banca), sau cu fata spre scena. Eram la balconul 2, nu la ultimul. La ultimul ne-am mutat abia dupa ce a inceput piesa.
Ma refeream strict la balconul 3. De acord cu tine despre celelalte balcoane. Era o vreme in care avant-loja imi placea cel mai mult din toata sala.
” in loja (nu pe banca)”.
Pe banci= alte locuri care n-ar trebui vandute la spectacolele de teatru; eventual la opera, balet, concerte etc.
Cred ca cel mai rau imi pare ca nimeni nu se va sinchisi de situatia asta si lucrurile vor ramane exact ca si pana acum.
Oltea, niciodata nu veti avea specialisti! Totul, dar absolut totul, se rezuma la Viena, Londra si Bucuresti. Nu te mai stresa!
Eu nu merg la Londra, Viena si Bucuresti sa vad un spectacol, merg la Timisoara. Fara superioritati, te rog, nu e cazul. Spectacolul e extraordinar si nu are legatura cu acest articol.
Ok, fara. Dar si tu fara, pana nu faci o scoala pe masura. Sau macar sa ai experienta necesara.
Chiar imi pare rau s-o spun, dar Social Media si-o cam ia in cap. Mai devreme sau mai tarziu si-o va lua si-n freza. Fie ca e vorba de teatru, film, economie sau politica – vezi prostiile pe care le baga bloggerii despre turismul in Romania sau RMGC. 😉
Mai citeste si tu ce scriu un Mordechai sau WhiteWolf, sau chiar Groparele, ca-l ai in blogroll…
Dragul meu M, as vrea sa stiu ce fel de scoala am nevoie ca sa imi dau seama ca niste locuri la teatru sunt proaste si nu vad nimic. Sau despre ce scoala vorbim atunci cand decid ca imi place sau nu imi place ceva.
A fost ultimul comentariu pe care ti l-am aprobat. Consider ca superioritatea si autosuficienta ta nu au ce cauta la mine acasa.
Mergi linistit si rezolva-ti frustrarile.
Referitor la accesul in sala: intotdeauna se da drumul cu un sfert de ora inainte. Ai zis 18.45, aia trebuia sa fie. Acum daca s-a intarziat n-au nici o scuza, eventual aceea ca era o premiera si na, mai scartaie unele chestii. Faptul ca lumea intarzie nu are de ce sa fie imputat organizarii.. e o problema de punctualitate. Si la cinema e la fel. Intri uneori cu 10 minute inainte alteori la fix. Nu e o problema chiar atat de mare. Nasol e chestiunea cu locurile. Si eu am avut probleme la balconul 3… mi-am luat acolo pentru ca erau ultimele libere.. de obicei alea bune sunt rezervate pentru “cercurile bune”. Unele din alea raman libere asa ca la pauza ma furisez in mijlocul salii..
Anyway, sper sa n-am probleme cand ma duc la Full Monty.
Ps: Sala Mare nu-mi pare potrivita pentru teatru. De aia prefer Sala 2 ori Sala 5.
Richie, nu la spectatori m-am referit cand am zis ca s-a intarziat spectacolul, ci la faptul ca ne-au lasat sa intram in sala la ora 19, adica la ora anuntata pentru inceperea spectacolului. La balconul 3 am mers mai tarziu, dupa ce ne-am dat seama ca de la balconul 2 nu vom vedea nimic. Din pacate, alti oameni au plecat pentru ca au dat banii pe bilet degeaba: nu vedeau absolut nimic din locurile in care erau asezati.
Dar spectacolul e bun, foarte bun, chiar