Afișul, Cannes-ul și feminismul
|Dacă voiați să mai știți care sunt nonproblemele lumii, uite, vă arăt eu azi una dintre ele. Festivalul Cannes (da, ăla cu filmele) ediția 2017 o are pe afiș pe Claudia Cardinale așa cum n-ați văzut-o niciodată: slabă, cu piciorușe ca niște grisine, ediție limitată rezultată din Photoshop.
Of course, doamnele feministe și domnii supărați au zis că nu se poate așa ceva, că de ce Claudia Cardinale – simbol al feminității anilor 60-70 – e modificată în Photoshop să arate ca în standardele de frumusețe ale anilor în care trăim. Doar distinsa doamnă actriță era cunoscută pentru curbele ei apetisante, la fel de standarde pentru frumusețe în anii în care ea era tânără și curtată de cineaștii lumii.
Uite ce zice descrierea oficială a celor de la Cannes, la dezvăluirea vizualului din acest an: ”She dances, she laughs, she lives! Who better to symbolise the next Festival than Claudia Cardinale, the image of an adventurous actress, independent woman and social activist?”
Apoi, după ce tot internetul s-a inflamat și isterizat, doamna Cardinale a dat următoarea declarație de presă:
”I would like to respond to the false controversy that I have heard concerning the festival’s poster and the remarks some have made regarding the alterations of the image.
I have no comment to make about the artistic work done on this image. It is a poster that, beyond representing me, represents a dance, a flight. This image has been retouched to accentuate the effect of gracefulness and to transform me into a dream; it is sublimation. The concern for realism does not have to be here, and as a convinced feminist, I see no disrespect to women’s bodies.
There are many more important things to discuss in our world. It is only cinema, let us not forget.”
Cu alte cuvinte, filmele sunt filme, cinemaul e cinema. Sigur sunt niște chestii mai importante pe lumea asta decât să ne îngrijorăm de picioarele fotoșopate ale Claudiei Cardinale.
Tweet